Nyheter - support

Bildexempel paketerbjudande

Visa ditt paket/erbjudande redan på vår startsida!

Vi vill att det ni har att erbjuda skall visas ännu bättre på våra sidor.
När du lägger in golfpaket, weekendpaket, spa-erbjudanden framträder dessa paket på ett helt nytt sätt på www.golfpaket.com, www.konferenspaket.nu, www.spapaket.se, www.weekendinsweden.se:

  • Startsidan (erbjudandet/paket exponeras på framsidan och visas i slumpvis ordning)
  • Region, landskap, län (erbjudandet/paket exponeras under din regionen)
  • Ort / stad (erbjudandet/paket exponeras under ort/stad du angett till oss)
  • Egen annons (alla era paket syns direkt vid er annons med fullständig information, bokningsformulär, innehåll, pris m.m.)

Besökaren får komplett information och kan boka snabbt på ett smidigt sätt.
Denna extrafunktion är helt kostnadsfri

Kom igång att lägga in paket / erbjudanden

På ett enkelt sätt kan ni visa Ert paket/erbjudande så de syns på startsidan, region, län, område, stad/ort samt under Er annons. Följ stegen nedan. Denna extratjänst är helt kostnadsfri och gör att ert erbjudande visas på fler ställen.

Logga in på Kontrollpanel

  • Gå till sidan du vill lägga in paket/erbjudande på.
    WeeekendinSweden.se, Golfpaket.com, Konferenspaket.nu eller Spapaket.se.
  • Klicka på Logga in (längst upp till höger)
  • Om du ej fått inloggningsuppgifter skickat till dig - klicka på "Glömt lösenordet" fyll i mailadressen. (samma mailadress som går till er bokning) eller skicka ett mail till oss så skickar vi nya uppgifter.
  • Ett mail skickas med möjlighet till återställning av lösenord och då väljer ni ett nytt lösenord. Önskar ni byta mailadress till inloggning kontakta oss via mail till info@nordicainformation.se

Lägg in uppgifter gällande ditt paket / erbjudande

  • Klicka på Nytt paket.
  • Fyll i samtliga uppgifter, klicka på "skapa paket" för att fylla i vad som ingår i paketet/erbjudandet, (t ex del i dubbelrum, greenfee, frukostbuffé).
  • Klicka på spara

Klart

Ert paket/erbjudande visas nu under på följande ställen på webbplatsen ni valt.

  • Startsidan
  • Under region, län, område
  • Stad/ort
  • Er annons

Lägg in fler paket på samma sätt

Ni kan lägga in obegränsat antal paket på samma sätt. Följ steg 1 - 3.

Vi hjälper gärna till om ni har några frågor, ring oss på 033-105045 eller skicka mail till info@nordicainformation.se

t

Vanligt förekommande frågor o svar

Hur gör man om man vill ändra text, bilder, adress, telefonnummer m.m?

Skicka ändringarna till info@nordicainformation.se och beskriv vad du önskar ändra på så åtgärdar vi detta inom 24 timmar (oftast betydligt snabbare)

Hur lägger jag till erbjudande/paket?

Följ anvisningarna som finns i fältet ovan med rubrik - Kom igång att lägga in paket/erbjudande

 

Jag kan inte logga in, vad gör jag?

Dina inloggningsuppgifter är styrda via mailadress samt lösenord. Om du glömt ditt lösenord kan du:

  • Klicka på länken Glömt lösenord, därefter fyller du i mailadressen (samma mailadress som går till er bokning). Ett mail skickas till dig med en länk där du kan välja ett nytt lösenord. Logga därefter in.
  • Eller skicka ett mail till oss så skickar vi nya uppgifter.

Om du önskar använda en annan mailadress för att logga in så kan du meddela oss den nya mailadressen så lägger vi in den.

Vi är alltid på plats och kan hjälpa dig om något inte skulle fungera. ring 033-105045 eller info@nordicainformtion.se

Hur många erbjudande/paket kan jag lägga upp?

Det finns ingen begränsning av antal paket man kan presentera och styrs av er via kontrollpanelen.

Har lagt in paket men dom syns inte!
  • Om paketet inte visas kan det bero på att antingen har ni valt en tidsperiod som inte är aktuell för dagens datum.
    Sv: Gå in på ”hantera paket” välj en annan tidsperiod.
  • Har lagt in ett golfpaket men den syns inte när jag är inne på weekendinsweden.se.
    SV: Paketet syns endast på den sida ni valt att logga in på.
  • Har lagt in paket/erbjudanden men dom syns ej.
    Sv: Kontrollera så att ni ej klickat på knappen avaktivera
Var syns mina paket / erbjudande
  • Startsidan (erbjudandet/paket exponeras på framsidan och visas i slumpmässig ordning)
  • Region, landskap, län (erbjudandet/paket exponeras under den regionen du angett till oss)
  • Ort / stad (erbjudandet/paket exponeras under ort/stad du angett till oss)
  • Egen annons (alla era paket syns direkt vid er annons med fullständig information, bokningsformulär, innehåll, pris m.m.)
Bild paket / erbjudande

Bilden skall vara i landskapsformat

  • Bilden beskärs automatiskt till rätt storlek. Om det inte blir en önskad beskärning och ni har möjlighet att beskära manuellt är formatet 400 x 300 pxl.
  • Proportion: 4:3
  • Filformat: Jpg, Png

Byta redan inlagd bild

  • Välj den site du önskar ändra på t.ex spapaket.se - Logga in (längst upp till höger) se nedan inloggningsuppgifter.
  • Under rubriken Upplagda paket, klicka på det paket du önskar ändra.
  • I den högra delen finns den gamla bilden presenterad, inden den finns en knapp ”välj bild”
  • Välj en ny bild och klicka på spara. Sen skall den nya bilden framträda.

För att ändra på fler paket - klicka på knappen hantera paket, här kan man även finna genväg till att hantera paket på de andra siterna under rubrik ”Hantera paket på våra andra sidor”

Vad menas med "Lägg till paketinnehåll" när jag skall lägga in ett erbjudande.
  • Lägg in vad som ingår i paketet t ex ”del i dubbelrum”
  • Klicka på spara
  • Lägg in mer innehåll t ex ”frukostbuffé”
  • Klicka på spara osv.

Avsluta med att trycka på den blå knappen "spara paket"

Skärmavbild 2016-01-12 kl. 14.20.37

Skärmavbild 2016-01-13 kl. 09.47.19

Vad kan jag själv ändra på via kontrollpanelen?

Via er kontrollpanel kan ni hantera paket.

Ändringar av bilder, grundtext, hotellinformation mm. ändras av oss. Ändringar skickas till info@nordicainformation.se

Vi hjälper gärna till om ni har några frågor, ring oss på 033-105045

Min nya bild syns inte, vad gör jag?

Ibalnd kan den gamla bilden "hänga" sig kvar i din webbläsare. Det du kan göra är att testa att ladda sidan på nytt eller rensa i webbläsarens cacheminne. Hur man rensar cahminnet är lite olika beroende på vilken webbläsare du använder. Se guiden nedan:

Chrome

Öppna Google Chrome
Klicka på menyn (3 prickar) i det övre högra hörnet.
Klicka på Settings i menyn.
Gå längst ner på sidan och klicka på Avancerat.
Klicka på Clear browsing data.
Välj tidsperiod och vad du vill tömma
Klicka på Clear data.

Firefox

Öppna Mozilla Firefox
Klicka på menyn (3 linjer) i det övre högra hörnet.
Klicka på Options i menyn.
Klicka på Privacy & Security i menyn till vänster.
Scrolla ner till History.
Klicka på Ta bort.
Välj vad du vill rensa bort och klicka på Clear Now.

Internet Explorer 11

Man bör ej använda explorer pga av säkerhetsrisker, har ersatts av Edge

Edge

Klicka på menyn (tre punkter) längst upp till höger.
Klicka på Inställningar och sedan på Privacy & Security i menyn.
Gå ner till Radera webbdata och klicka på Välj vad du vill radera.
Kryssa i de saker du vill ta bort.
Klicka på Radera.

Om oss

Nordica Information startade 1999 och har som affärsidé att marknadsföra paketlösningar åt hotell, Bed & Breakfast, vandrarhem samt resebyråbranschen. Via våra populära sajter når vi intressanta målgrupper som aktivt via internet söker paketlösningar inklusive logi. Kontakta oss redan idag!

PRIVAT POLICY
För oss på Nordica Information är det viktigt att dina personuppgifter hanteras på ett tryggt och säkert sätt. Därför välkomnar vi GDPR (General Data Protection Regulation) – en ny EU-förordning som börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018. Läs mer här

Kontakt

Nordica Information
Västra Äskevägen 16
504 93 Borås
033-105045
info@nordicainformation.se

Avdelningskontor Örebro
Håkan Stenbergh
073-311 81 33
hakan@nordicainformation.se

Kontakta oss

Privata regler